Viewability, ook wel zichtbaarheid, verwijst naar de mate waarin een advertentie zichtbaar en bruikbaar is voor de gebruiker, een belangrijk concept in marketing.
Viewability, ook wel zichtbaarheid, is een concept dat wordt gebruikt om de zichtbaarheid of bruikbaarheid van een advertentie-uiting in de marketingwereld te meten. Het wordt in principe gedefinieerd als het percentage van een advertentie dat zichtbaar is voor de gebruiker en de tijdsduur dat deze zichtbaar blijft.
Om de viewability van een advertentie te kunnen meten, wordt deze meestal als 'viewable' beschouwd als minimaal 50% van het advertentieblok gedurende minimaal één opeenvolgende seconde in beeld is geweest. Bij videoadvertenties wordt de advertentie als 'viewable' beschouwd als minimaal 50% van het advertentieblok gedurende minimaal twee opeenvolgende seconden in beeld is geweest.
Het meten van viewability is uitermate belangrijk voor adverteerders omdat het hen helpt het rendement op hun advertentie-uitgaven te maximaliseren. Adverteerders willen er zeker van zijn dat hun advertenties daadwerkelijk worden bekeken, waardoor hun boodschap doordringt bij hun publiek. Met behulp van viewability kunnen adverteerders de effectiviteit van hun campagnes meten en eventueel wijzigingen aanbrengen om hun prestaties te verbeteren.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan