Uitsluitingszoekwoorden

Termen die advertentieweergave bij irrelevante zoekopdrachten voorkomen om budget en targeting te optimaliseren.

Betekenis: uitsluitingszoekwoorden

Stel je voor, je zet een online advertentiecampagne op en wilt dat alleen de juiste mensen jouw advertenties zien. Hier komen uitsluitingszoekwoorden van pas! Dit zijn de termen die je toevoegt aan jouw campagne om te voorkomen dat jouw advertentie wordt weergegeven bij irrelevante zoekopdrachten. Het is vergelijkbaar met het vertellen aan de zoekmachine: "Hé, toon mijn advertentie niet aan mensen die zoeken naar deze specifieke termen". Door effectief gebruik te maken van uitsluitingszoekwoorden, kun je voorkomen dat jouw advertentiebudget wordt verspild aan clicks die waarschijnlijk niet tot conversies leiden. Slim toch? Je richt je zo namelijk alleen op de zoekwoorden die écht relevant zijn voor wat jij te bieden hebt.

Hoe werken uitsluitingszoekwoorden?

Het werkt heel eenvoudig. Binnen jouw advertentieplatform kies je zoekwoorden die niet overeenkomen met wat je aanbiedt, maar die misschien wel lijken op jouw gekozen zoekwoorden. Stel je verkoopt appeltaarten, dan wil je niet dat mensen die zoeken naar 'gratis appeltaart recepten' jouw advertenties te zien krijgen, toch? Door 'gratis' en 'recepten' als uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, zorg je ervoor dat jouw advertentiebudget besteed wordt aan zoekers die interesse hebben in het kopen van jouw appeltaarten, in plaats van hen die op zoek zijn naar een doe-het-zelf ervaring.

Voordelen van uitsluitingszoekwoorden

Het gebruik van uitsluitingszoekwoorden heeft verschillende voordelen. Het verhoogt de relevantie van jouw advertenties, wat kan leiden tot een hogere click-through-rate (CTR) en een verbeterde advertentiepositie. Dit kan weer resulteren in lagere kosten per click (CPC) en, belangrijker nog, een hogere return on investment (ROI). Ook zorgt het ervoor dat je advertenties worden weergegeven aan een publiek dat meer geneigd is om daadwerkelijk actie te ondernemen. Slimme targeting betekent slimmere uitgaven en uiteindelijk betere resultaten voor jouw bedrijf!

Welke diensten bieden wij aan?

Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.

Benieuwd wat er mogelijk is? Plan een kennismaking in!

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!

Persoon - Jasper van Hardeveld

Jasper van Hardeveld

Digital Partner

Laten we kennismaken!
Persoon - Jasper van Hardeveld

Jasper van Hardeveld

Digital Partner

Kennismaken? Klik hier

Al onze marketingtermen

Onze software
& technologieën

Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op!