Frequency gap

Frequency gap is het verschil tussen de gewenste en de werkelijke merkbekendheid bij consumenten.

Betekenis: frequency gap

Heb je je wel eens afgevraagd hoe vaak jouw merk echt in de gedachten van je klanten opkomt? Hier komt het begrip frequency gap om de hoek kijken. Frequency gap verwijst naar het verschil tussen hoe vaak consumenten in de praktijk aan een merk denken en hoe vaak een bedrijf wil dat zij eraan denken. Deze kloof kan ontstaan door een veelheid aan factoren, zoals onvoldoende advertentiefrequentie, vergeetachtigheid of concurrenten die luidruchtiger zijn in de markt.

Waarom is frequency gap belangrijk?

Binnen de dynamische wereld van marketing is het essentieel voor merken om ‘top-of-mind’ te blijven bij hun doelgroep. Als de frequency gap te groot is, kan dit leiden tot minder merkloyaliteit en een lagere verkoop. Het dichten van deze gap is dan ook een strategische zet om de zichtbaarheid en de impact van een merk te vergroten. Of het nu gaat om het verhogen van de frequentie van advertentiecampagnes, of het versterken van de merkherinnering met creatieve content, het doel blijft hetzelfde: het verkleinen van de frequency gap en het heroveren van de aandacht van je klanten.

Hoe kan frequency gap aangepakt worden?

Een doeltreffende manier om de frequency gap aan te pakken is door te investeren in consistente en creatieve communicatie. Denk hierbij aan het inzetten van diverse kanalen zoals sociale media, e-mailmarketing en traditionele media om herhaaldelijk en op een gepaste wijze met je publiek te communiceren. Analyseer ook de data goed om inzicht te krijgen in de effectiviteit van verschillende touchpoints, en pas je strategie daarop aan. Slimme marketing gaat over de juiste balans vinden tussen frequentie en relevantie, met als einddoel het hart van de consument te veroveren.

Welke diensten bieden wij aan?

Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.

Benieuwd wat er mogelijk is? Plan een kennismaking in!

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!

Persoon - Jasper van Hardeveld

Jasper van Hardeveld

Digital Partner

Laten we kennismaken!
Persoon - Jasper van Hardeveld

Jasper van Hardeveld

Digital Partner

Kennismaken? Klik hier

Al onze marketingtermen

Onze software
& technologieën

Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op!