De anchortest, of anchoring, is een marketingstrategie die consumentenbeïnvloeding toepast door het focussen op een specifiek stuk informatie bij aankoopbeslissingen.
De anchortest, ook wel bekend als anchoring, is een populaire marketingterm die verwijst naar de gewoonte van consumenten om zich te 'ankeren' of zich te veel te concentreren op een bepaald stuk informatie bij het nemen van beslissingen.
In marketing wordt de anchortest vaak gebruikt om consumenten te beïnvloeden bij hun koopbeslissingen. Het helpt marketeers om de perceptie van de waarde van hun producten te beïnvloeden door bijvoorbeeld een hogere prijs te vermelden voordat de daadwerkelijke verkoopprijs te onthullen. Dit leidt ertoe dat de lagere prijs veel redelijker en aantrekkelijker lijkt, door de eerste 'anchor'-prijs te vergelijken.
Assumeer dat je online winkelt voor een nieuwe laptop. Je ziet een bepaald model dat origineel geprijsd was op 1000 euro, maar nu te koop is voor 800 euro. U zou waarschijnlijk denken dat dit een geweldige deal is, ondanks dat je misschien helemaal niet van plan was om dat bedrag uit te geven. Dit is een klassiek voorbeeld van de anchortest in actie.
Voor meer inzicht in strategieën met betrekking tot prijszetting en hoe consumenten beslissingen nemen, bekijk dan ook onze pagina's over Marketing ratio en Interne communicatie.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan