Een net promoter score (NPS) is een meettechniek die bedrijven inzicht geeft in de mate waarin klanten hen aanbevelen aan anderen.
Een net promoter score (NPS) is een meetinstrument dat bedrijven inzicht geeft in de mate waarin klanten hen aanbevelen aan anderen. Het is een krachtige tool voor marketing en klantentrouw die wordt berekend door de klant vraag te stellen: 'op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je ons bedrijf zal aanbevelen aan een vriend of collega?'
Voor de berekening van de NPS worden respondenten opgedeeld in drie categorieën: Promotors (score 9-10), Passieven (score 7-8), en Critici (score 0-6). NPS wordt berekend door het percentage critici af te trekken van het percentage promotors. Het resultaat is een score tussen -100 en 100.
De NPS is cruciaal omdat het bedrijven voorziet van informatie over hun klantloyaliteit. Met een hoge NPS score zullen klanten waarschijnlijk terugkeren, nieuwe klanten aantrekken door aanbevelingen en over het algemeen meer uitgeven. NPS is daarmee een sterke voorspeller van bedrijfsgroei.
De NPS is nauw verbonden met andere marketingtermen zoals klantentevredenheid en klantloyaliteit. Deze termen zijn allemaal verbonden omdat ze een rol spelen in het meten van de relatie tussen een bedrijf en zijn klanten.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan