Crossselling is een marketingstrategie waarbij klanten worden aangespoord om aanvullende of gerelateerde producten te kopen om de omzet te verhogen en klanttevredenheid te verbeteren.
In marketing kennen we vele technieken om de verkoop te stimuleren, één daarvan is crossselling. Maar wat betekent crossselling nu precies? In een notendop is crossselling een verkoopstrategie waarbij we klanten aanmoedigen om aanvullende of gerelelateerde producten te kopen. Denk bijvoorbeeld aan het voorstel om ook een bijpassende stropdas te kopen bij de aanschaf van een overhemd.
Crossselling kan de omzet van een bedrijf een boost geven zonder dat er nieuwe klanten aangetrokken hoeven te worden. Als klanten eenmaal een aankoop doen, zijn ze vaak meer open voor suggesties voor andere aankopen. Zo helpt crossselling bedrijven niet alleen om hun verkoop te vergroten, maar ook om de klantentevredenheid te verbeteren door klanten relevante producten aan te bieden.
Crossselling kan op verschillende manieren worden toegepast. Een klassiek voorbeeld is wanneer je koopt in een webwinkel en er producten worden voorgesteld die 'vaak samen gekocht' zijn. Deze suggesties zijn vaak goed uitgedacht en gebaseerd op koopgedrag van vorige klanten. Een andere manier is via gerichte emailcampagnes waarbij klanten die een bepaald product hebben gekocht, mails krijgen met aanverwante producten. Het doel is altijd om de tevredenheid en trouw van de klant te vergroten terwijl je ook jouw verkoop maximaliseert.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan