optout verwijst naar de keuze van consumenten om marketingcommunicatie van een organisatie stop te zetten, waarmee ze aangeven uit een mailinglijst of database verwijderd te willen worden.
In de wereld van marketing en reclame, verwijst de term “optout” naar de mogelijkheid die aan consumenten wordt geboden om te kiezen om geen marketingcommunicatie meer te ontvangen van organisaties. Wanneer je kiest voor optout, geef je in feite aan dat je wilt worden verwijderd uit een mailinglijst of database.
Optout is een cruciaal aspect van privacywetten en ethische marketing. Het stelt consumenten in staat om controle te hebben over de informatie die ze ontvangen en beschermt hen tegen ongewenste of opdringerige marketingberichten. Bovendien helpt dit bedrijven om hun reputatie te beschermen en wettelijke problemen te voorkomen.
Optout is de tegenhanger van opt-in marketing. Bij opt-in marketing moeten consumenten actief toestemming geven om marketingcommunicaties te ontvangen, terwijl bij optout marketing er vanuit wordt gegaan dat toestemming is verleend totdat de consument aangeeft dit niet langer te willen.
Bij optout marketing kunnen consumenten zich meestal uitschrijven via een link in de e-mail of op de website van een bedrijf. Dit zal hen vervolgens van de mailinglijst verwijderen of hen in staat stellen om bepaalde soorten communicatie te weigeren.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan