Brand awareness

Brand awareness verwijst naar hoe goed consumenten een merk kennen en herkennen.

Betekenis: Brand awareness

Brand awareness staat voor de bekendheid van een merk onder de consumenten. Het geeft aan in hoeverre mensen een merk herkennen en er vertrouwd mee zijn. Een hoge Brand awareness betekent dat het merk makkelijk top-of-mind is wanneer consumenten nadenken over een bepaalde productcategorie of dienst. Dit is van groot belang voor bedrijven omdat het de keuzes van consumenten kan beïnvloeden en zodoende de verkoopcijfers positief kan sturen.

Deze vorm van bewustzijn kan worden opgebouwd door middel van regelmatige en consistente marketinginspanningen, zoals reclame, sponsoring, social media, en andere promotieactiviteiten. Het meten van Brand awareness kan onder andere door enquêtes, interviews en analyse van zoekopdrachten op internet. Het ultieme doel is om een sterk merk te creëren dat prominent aanwezig is in de hoofden van de doelgroep, waardoor het de eerste keuze wordt op het moment van aankoop.

Welke diensten bieden wij aan?

Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.

Benieuwd wat er mogelijk is? Plan een kennismaking in!

Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!

Persoon - Jasper van Hardeveld

Jasper van Hardeveld

Digital Partner

Laten we kennismaken!
Persoon - Jasper van Hardeveld

Jasper van Hardeveld

Digital Partner

Kennismaken? Klik hier

Al onze marketingtermen

Onze software
& technologieën

Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op!