Het primacy effect is een psychologisch fenomeen waarbij de eerste informatie die we tegenkomen, het best wordt onthouden. In de marketing kan dit een blijvend positief effect hebben op de merkperceptie.
Het primacy effect is een psychologisch fenomeen dat van grote waarde is in de marketingwereld. Dit effect beschrijft hoe we de neiging hebben om informatie die we eerst tegenkomen, beter te onthouden dan informatie die later wordt gepresenteerd. In de context van marketing betekent dit dat de eerste boodschap of indruk van een merk een blijvende impact kan hebben op de perceptie van consumenten.
Door slim gebruik van het primacy effect kunnen marketeers de visie van consumenten op hun merk, product of dienst sturen. Het eerste product dat je ziet in een winkelschap, het eerste bericht op een website of de eerste reclame die je ziet bij het opstarten van een app kan een aanzienlijke invloed hebben op hoe je de daaropvolgende informatie verwerkt.
Wil je de perceptie van je merk verbeteren? Streef dan naar een sterke, positieve eerste indruk. Bied bijvoorbeeld waardevolle content, een geweldige gebruikerservaring of een aantrekkelijk design aan bij het eerste contactpunt met je doelgroep. Hierdoor spreek je het primacy effect aan en vergroot je de kans dat consumenten een positief beeld van je merk ontwikkelen.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan