Push en pull marketing combineert twee strategieën die producten naar klanten duwen en klanten naar producten trekken.
Push en pull marketing omvat twee tegengestelde maar complementaire strategieën die bedrijven gebruiken om hun producten en diensten onder de aandacht van consumenten te brengen. Kort gezegd duwt (push) het ene type de producten richting klanten, terwijl het andere type (pull) klanten naar de producten toetrekt.
Voorbeeld van push-marketing is wanneer producenten zich richten op distributiekanaalpartners zoals retailers en groothandelaren, door te zorgen voor voorraad en het aanmoedigen van voorwaartse verkoop via promoties en persoonlijke verkopen.
Pull-marketing, anderzijds, richt zich rechtstreeks op de consumenten met activiteiten ontworpen om vraag op te wekken, zoals advertentiecampagnes en social mediamarketing die consumenten triggeren om actief op zoek te gaan naar het product of de dienst.
Deze samensmelting van strategieën stelt bedrijven in staat om een breed spectrum aan marktkansen te benutten en zowel zichtbaarheid bij de klant als aanwezigheid in verkoopkanalen te maximaliseren. Het evenwicht tussen push en pull marketing moet afgestemd zijn met de overkoepelende doelen, de markt waarin men opereert en de levenscyclus van het product of de dienst.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan