Duplicate content verwijst naar dezelfde inhoud die op meerdere webpagina's of URL's voorkomt, wat de zoekmachine ranking kan beïnvloeden.
In de wereld van internetmarketing betekent duplicate content dat dezelfde inhoud op meer dan één pagina of url te vinden is. Dit kan zowel binnen eenzelfde website (interne duplicate-content) als over verschillende websites heen (externe duplicate-content).
Een van de grootste problemen met duplicate content is dat het de ranking van je website op zoekmachines zoals Google negatief kan beïnvloeden. Dit komt omdat zoekmachines moeite hebben om te bepalen welke versie van de inhoud de meest relevante en originele is. Daarom is het altijd aan te raden om unieke, originele inhoud te creëren voor elke pagina op je website.
Er zijn verschillende strategieën om duplicate content te vermijden. Dit kan onder meer door bij het schrijven van inhoud voor verschillende pagina's steeds rekening te houden met originaliteit. Ook technische oplossingen zoals een 301-redirect of het use van de canonical-tag kunnen helpen. Deze geven aan zoekmachines aan welke versie van de inhoud als de originele moet worden beschouwd.
Hoewel duplicate content op korte termijn misschien aantrekkelijk lijkt, kan het op de lange termijn de prestaties van je website schaden. Het loont altijd om tijd en energie te steken in het creëren van unieke, kwalitatieve inhoud.
Ontdek de details van elke dienst door erop te klikken voor meer informatie.
Ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Plan vandaag nog een vrijblijvende kennismaking in en laat ons je wegwijs maken in de wereld van online marketing. Samen gaan we op zoek naar kansen en oplossingen die bij jouw bedrijf passen. Klik hier om een afspraak te plannen!
A
B
C
D
E
F
G
H
I
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Wij onderscheiden onszelf door gebruik te maken van de beste software en technologieën.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
We hebben een krachtige scan opgezet om bedrijven een goed beeld te geven hoe een website online presteert.
Gratis SEO Scan